חיפוש לימודים בחו"ל  באתר  Google

glimudim לימודים בחו"ל

רוצה ייעוץ?
ליצירת קשר עם נציג, מלא את פרטייך האישיים

*שם פרטי ומשפחה (Full name)

(יש לסמן שדה זה כדי לאפשר שליחת ניוזלטרים)

אישור תקנון (אישור זה כולל בתוכו את אישורך לקבל מידע נוסף ודברי פרסומות בתחומים מקבילים).

המדריך
תוכניות לימוד בחו"ל  |  מבחני קבלה  |  פורום לימודים בחו"ל  |  סטודנט בעיר זרה  |  ייעוץ ללימודים בחו"ל  |
למדריך המלא למדריך המלא

שימושון
מגזין לימודים בחו"ל  |  לימודי רפואה בחו"ל  |  ייעוץ ללימודים בחו"ל  |  שאלות נפוצות  |  ביטוח רפואי חו"ל  |

מה חדש?
קורס גרמנית לקראת לימודים אקדמאים בגרמניה קורס גרמנית לקראת לימודים אקדמאים בגרמניה

לימודי בישול בשוויץ לימודי בישול בשוויץ

מדריך לימודים בפולין
קנדה
מדריך לימודים בקנדה
ייעוץ ללימודים בחו"ל   סטודנט בעיר זרה   פורום לימודים בחו"ל   מבחני קבלה ללימודים בחו"ל   תוכניות לימודים בחו"ל   גרמניה   אוסטרליה   איטליה   בריטניה   ארה"ב   הולנד   הונגריה   מזרח אירופה   צרפת   פולין   קנדה

ציפורים, פיטריות פרפרים וקופיף אבוד

הרפתקאות בג'ונגל

בוקר יום רביעיאנו משכימים קום ומתייצבים ליום העבודה בשעה 05.15, טרום זריחה.

המשימה היום, לקחת חלק במיפוי הציפורים שמעופפת בחלק הנמוך של הג'ונגל.

לצורך כך אנו מפעילים רשתות עדינות , שפרשנו בחלקים שונים של היער לפני יומיים(זוכרים?). מדי שעה אנו עוברים בין הרשתות, אוספים את הציפורים שנלכדו ברשת, מעבירים אותן לתחנת הרישום (שולחן, כסאות ופונצ'ו גדול מלמעלה נגד גשם צפוי) ולבסוף משחררים אותם לדרכם.  בתחנה מזהים את הציפור, בודקים  את גילה, מינה ומצבה הבריאותי. כיוון שפעילות זו חוזרת על עצמה באופן תקופתי מזה כעשר שנים ניתן על ידי השוואת הנתונים להתרשם מהמצב האקולוגי של היער.  העבודה מרתקת, עם בעלי מקצוע מומחים ונחמדים והיום חולף לו מבלי שהרגשנו. בצהרים, בדרך הביתה תפס אותנו גשם פתאומי . ממש מבול, דבר שקורה כאן לעיתים קרובות. לאחר כשעה מתבהרים השמים והשמש שוב תופסת את מקומה.

אחרי הצהרים , לא תאמינו, ביצענו האכלה מהירה של כל בעלי החיים בחווה והתפנינו לשעתיים של תחרויות  היתוליות. אורי לקח חלק במשחקים ואני - צילמתי.

25.3.10 – יום של פרפרים ופטריות בטאראקיה

בוקר יום חמישי – יצאנו עם אחד המדריכים שמתמחה בפרפרים לסיור רגלי בג'ונגל. מטרת הסיור  לבקר במלכודות פרפרים הפזורות ביער ולאסוף מתוכן את הפרפרים שניצודו. בדרך קבלנו גם הסברים על כל מיני צמחי מרפא הגדלים ביער והתאמתם לפתרון בעיות רפואיות שונות. בכל אחת מהמלכודות הגדרנו את הפרפרים הלכודים ואת הצעירים שביניהם אספנו בשקיות כדי לשחררם בכלוב הפרפרים שבטאראקיה. על כל צעד בג'ונגל  התגלו לנו פטריות מסוגים רבים מספור , כנראה כתוצאה מהגשם הסוחף שירד אמש. באחת מההרצאות החיות שקבלנו פה למדנו שיש ביער הגשם כמיליון סוגים של פטריות.  יום נפלא!

אחרי הצהרים אורי הלך שוב עם קבוצה למגדל התצפית הגבוהה 42 מטר!!!

26.3.10 -  עזרה לקהילה שכנה

בוקר יום שישי – "קרן קיימת" של פרו יוצאת לפעולה! אנו עומדים לטעת עצי סידר CEADER  (עץ יקר המשמש לריהוט) בשטח חקלאי  לא ראוי השייך לקהילה של שבט

איסיכה.   השבט ניצל את השטח לגידולים חקלאיים וכעת האדמה דלה ביותר ואינה ראויה לחקלאות. מטרת המבצע לנסות להוסיף לשבטי הג'ונגל מקורות פרנסה נוספים הן ביעוץ והן במבצע מסוג זה.
יוצאים לדרך  לשיט של 30 ק"מ בדרך לברזיל, כשעל הקאנו , פרט למשתתפים הועמסו שתילים , זבל אורגני וכלי העבודה. הכפר הוא אחד משנים, שהוקמו על ידי ממשלת פרו כדי לשכן בהם את אנשי השבט, שלפני כן נדדו בג'ונגל. הטריטוריה של השבט משתרעת על פני מזרח פרו ומערב ברזיל בעמק האמזונס. הסיפור מזכיר את הקמת ישובי קבע לבדויים בישראל.
אנו עוברים דרך בתי הכפר, שנראים בסיסיים ביותר ומגיעים לשטח הנטיעה . בעזרת מצ'טות וידים חושפים את האדמה, חופרים בורות ונוטעים עצים ממש כמו בט"ו בשבט.
עייפים אך מרוצים עוברים שוב דרך הכפר, שם ממתינות לנו בצורה מסודרת נשות הכפר
העורכות לנו תערוכה של חפצי אמנות יציר כפיהן, בעיקר מחרוזות, צמידים ועגילים העשויים מגרעינים הנאספים ביער. אנו  משתתפים בחגיגה, נהנים לרכוש מהמוצרים ולדעת, שכספנו הולך ישירות ללא תיווך לאנשים הנזקקים.
בין הנשים יושבת אישה כשעל צווארה מכורבל קופיף. מסתבר, שהשבט צד את אמו לצורך אכילה. הקופיף התגלה צמוד לגופה. אמנם אין זה חוקי לגדל חיות בר כחיות מחמד, אך מנהל החווה שלנו מחליט במקום להפעיל את המשטרה לשלם סכום סמלי עבור הקופיף ולצרף אותו לתכנית השיקום והשחרור של קופים מסוג זה הקיימת בחווה שלנו. שבנו הביתה עם הקאנו  והקופיף המתוק, שיקבל פה בודאי את היחס והטיפול הטוב ביותר.
בערב צפויה הרצאה על פרפרים.

חוזרים ללודג' טארקיה –  עמק האמזונס.

בוקר יום ראשון אנו מעבירים במלון בעיירה פורטו מולדנדו. אין מה לראות בעיר ובנוסף, החום והלחות בלתי נסבלים.
שמחים לחזור ללודג'. עמוסי מצרכים ומזון הנקנים מדי שבוע , שקי כביסה, תרמילים ומים . הכל נערם על סירת הקאנו הקטנה שלנו ואני מדמיינת, שהפעם בטוח נטבע (ונאכל על ידי הקיימנים השורצים בנהר). שעה של שייט נעים ואנו ב"בית שלנו". (הרוח עושה את כל ההבדל ומייבשת את הלחות הנוראית). כמה שמחנו לחזור. בארוחת הערב אנו בודקים את סידור העבודה למחר ו...הולכים לישון עם  הציפורים (אין חשמל משעה 21.00).

22.3 – בוקר יום שני . אורי עובד היום  בבנית כלוב חדש לתוכים במקום הכלוב שהטרמיטים אכלו עד תום. כל  כמה שנים יש להחליף את מבני העץ . תפקידו בכוח  לבנות את דלתות הרשת לכלוב. המבנה הוא רב תאי לסוגים שונים של תוכים. אין תמונות כי המצלמה היתה אתי.
על הקבוצה שלי היה לפרוש רשתות במקומות שונים בג'ונגל במטרה לעקוב אחרי אוכלוסית הציפורים בחלק הנמוך של יער הגשם האמזוני. התצפית ובדיקת הציפורים תהיה בעוד יומים ואנחנו מקוים לקחת חלק בפעילות מעניינת זו.
כדי לפרוש את הרשתות היה חשוב להיצמד לאזור הביצה . הפרישה נמשכה שלש שעות, כשבמהלכן, בעזרת מצ'טה  אנו מפלסים ומנקים אזורים נבחרים לפריסת הרשתות . במהלך אחת המשימות תפסתי בטעות באחד מעצי התמר הדקיקים ודוקרניים וחטפתי דקירות מאד מאד כואבות, שאחת מהן גרמה לנפיחות וכאב  רב באצבע שלי.
העבודות אינן קשות, בהחלט מעניינות . הבעיה היחידה היא רמת הלחות והחרקים מכל הסוגים המקיפים אותנו 24 שעות ביממה.
אחרי הצהרים יצאנו שנינו עם עוד שתי בנות למגדל תצפית בו המשימה היתה לצפות בעופות בצמרות העצים, לזהות אותם בעזרת מגדיר ציפורים ולרשום את שעת הופעתם  ומספר העופות שראינו.

חזרה לחווה  למקלחת הקרה. מתרחצים 4 – 5 פעמים ביום....

תמונות

23.3.10 - במהלך היום - שלש פעילויות שונות.

לפעילות ראשונה - השכמנו בשעה 0500 ויצאנו למגדל התצפית הגבוה ביותר בעמק האמזונס. שעה של הליכה בג'ונגל כשמדי פעם אנו עולים על גשרי קורה די רעועים כדי לחצות אזורי ביצה, אך המשימה הרצינית עוד לפנינו. טיפוס על  גשר בגובה רב בעזרתו אנחנו אמורים להגיע למגדל התצפית שלנו המתנשא לגובה של 42 מטר!!!

עלינו על המגדל הראשון בגובה של 10 מטר. עליו אנו נקשרים ברתמת בטיחות ומטפסים לגובה של 42 מטר!!! הלב בתחתונים. למעלה  שוב נערכים לתצפיות על סוגים שונים של תוקנים , תוכים מסוגים שונים, ועוד מיני עופות צבעוניים, שלצערנו בלתי אפשרי כמעט לצלם אותם. שעה של תצפית ורישום ו...למטה. שלא תחשבו שזה פחות מפחיד. לדעתי יותר. הלב בתחתונים, הרגלים רועדות אך אסור לעשות בושות. חוזרים למחנה . אורי מצטרף לאיסוף רשתות דגים שהונחו אתמול. הם חוזרים עם דג ענק, מן שפנון גדול שכזה שהופך לחווית היום וכולם באים לראותו. הדג אינו ראוי למאכל אדם ויינתן לנוטריה שתחגוג עליו  חודש.

פעילות שניה- בשעה 0900 יצאנו לסיור אקולוגי ביער הגשם האמזוני בו אנו גרים. היה מרתק!

פעילות שלישית– 15.30 - תצפית עופות ממגדל היושב בתוך ביצה. מסביבנו ועלינו ים של חרקים  והלחות מ ט ר י פ ה!!!

אבל, היה כיף.

למידע נוסף - מלאו פרטים אישיים

חזרה לראש הכתבה   שלח לחבר   הוסף כתבה למועדפים גירסה להדפסה

הוסף תגובה    תגובות לכתבה

כתבות נוספות בנושא

All rights reserved © Glimudim  Advertise with us  |   פרסום ב Glimudim  |   יצירת קשר  |   תנאי שימוש  |   הוסף למועדפים  |   מפת האתר